top of page

המיתוג הרגשי


בואו נודה על האמת – אין הבדלים גדולים בין איכותם של מוצרים ממותגים שונים, החל מתעשיית הטקסטיל והפלסטיק ועד לתעשיית הרכב והאלקטרוניקה. בעולם השפע של המותגים, מיוצרים מדי שנה כ- 3000 מותגים חדשים (לא כולל מותגים אלקטרונים). מהו אם כן ההבדל בין סוגים שונים של מכנסי ג'ינס, בין נעלי ספורט של יצרן מסוים למתחרה, מותגי קפה, תחנות דלק – בסופו של יום כולם נלחמים על כיסו של הצרכן. כדי להימנע ממלחמות מחירים שישפיעו על מוצרים שאינם בעלי תדמית איתנה, על החברות יהיה להעביר מסרים מתומצתים וחזקים ביותר. החיבור הרגשי הוא ההבדל המהותי, והמרכיב הרגשי הוא זה שמעניק למותג גם את בסיסו וגם את הדלק לאסטרטגיות עסקיות של העתיד – אסטרטגיות מוכוונות לקוח.

מיתוג רגשי הוא הערוץ שבאמצעותו אנשים מתחברים לחברות ולמוצריהן באופן תת-הכרתי, רגשי ועמוק. המיתוג מגשר על הפער שבין המספק למקבל, בן הסמכות לחופש, הוא בעצם אמון ודו-שיח. מיתוג רגשי רב עוצמה נובע מתוך שותפות ותקשורת. עיצוב הרגש הנכון עשוי להיות ההשקעה החשובה ביותר במותג.

פיית' פופקורן, חוזת המגמות אמרה כי היא מאמינה שהסופרמרקטים במתכונתם הנוכחית ייעלמו עד מהרה, מפני שהם ערוץ הפצה שמשתייך לעבר. אנשים יאבדו עניין בצורת השיווק הישנה שהיצרנים הגדולים מסתמכים עליה, תהיה חשיבות רבה לכך שאופן הגדרתם ומכירתם של מוצרים בעתיד יומצא מחדש. תוך כדי ניווט בין שינויים אלה ואחרים יהיה המפגש הרגשי עם הלקוח האסטרטגיה היחידה להצלחה.

קחו לדוגמא את בתי הקפה של Starbucks, אשר מהווים סביבה חברתית נעימה מבחינה רגשית, סוג מסוים של קהילתיות – ״מקום של אנשים״. המוצר איננו הקפה או המאפה שלצידו. המוצר הנמכר הוא החוויה הכוללת הנוצרת בבית הקפה. או למשל מותג המים evian המציע חוויה צעירה ודינמית לכל מי שלוגם מן המים הצוננים עד כדי הפיכתו ל׳ילד׳, וחברת התעופה JetBlue המזמינה את לקוחותיה לחוויית טיסה נעימה שבה הלקוח עומד במרכז.

ספר שקראתי לאחרונה Emotional Branding / Marc Gobe מציג את עשרת הדיברות של המיתוג הרגשי. תוכלו להיעזר במונחים אלו כשאתם מנסים להגדיר את המותג שלכם: 1. מלקוחות לאנשים 2. ממוצר לחוויה 3. מהגינות לאמון 4. מאיכות להעדפה 5. ממוניטין לפסגת השאיפה 6. מזהות לאישיות 7. מתפעוליות לתחושה 8. מהימצאות לנוכחות 9. מתקשורת לדו-שיח 10. משירות למערכת יחסים

כיום אנו בחברת RGB נמצאים בעיצומם של מספר פרויקטים המשלבים אסטרטגיה ומיתוג ומיישמים את נושא המיתוג הרגשי בעולמות תוכן שונים. מתלבטים בתהליך האסטרטגי מיתוגי, צריכים סיוע, ייעוץ, יד מכוונת, הוצאה אל הפועל הלכה למעשה – צרו קשר ונשמח לעזור.


61 צפיות
bottom of page