top of page

האם הבמבוק קצת יותר גמיש?


מאז ביקורו האחרון של רוה"מ יפן שניזו אבה במאי 2018 נראה שיותר אנשי עסקים יפנים מגיעים ארצה וישראלים ליפן. "הפתיחות" היפנית מפתיעה, השמיים הפתוחים, הטיסות הישירות ליפן החל מחודש ספטמבר בשנה שעברה, הגידול בייצוא הישראלי ליפן בשנת 2018, ייצוא הסתכם ב-1.16 מיליארד דולר, עלייה של 42% בתוך שנה (ציוד רפואי, ציוד אופטי ומוצרי מתכת).


נראה שרוח גבית נושבת, נעשים מאמצים לשת"פ בתחום החדשנות, חממות טכנולוגיות וחילופי משלחות. על פניו היחסים התחממו בין המדינות אך לא עבר מספיק זמן כדי לבסס את היחסים בצורה חזקה יותר. ממספר שיחות שקיימתי עם מנכל"ים (בכובע של מנטור ו/או כיועץ) שמתכננים לבצע מהלך שיווקי בשוק היפני עלתה לא פעם השאלה


האם היפנים מאמצים קודים עסקיים חדשים ונוטשים את את התרבות העסקית המסורתית הידועה?


התשובה היא לא,


שינויים תרבותיים, אינם "זבנג וגמרנו"- הם תהליכים ארוכים שנמשכים בין 50-100 שנים. אחד הקשיים המשמעותיים בעסקים עם חברות יפניות, הם הפערים התרבותיים, התקשרות הסמויה והגלויה, תהליך קבלת ההחלטות, התמודדות עם מצבי חוסר ודאות, שבטיות, היררכיה, מערכת יחסים ארוכת טווח, בניית מערכת יחסים אישית ולא חוזית ועוד.


לשאלתנו האם הבמבוק קצת יותר גמיש? התשובה היא לא, קצת יותר פתיחות ולא יותר!


חושבים לחדור לשוק היפני? רוצים להיזהר ממלכודות? תתכוננו, תכינו שעורי בית, רוצים לעשות את זה נכון... צרו קשר לתיאום פגישה עם גדי פרץ 050-5609909.



Bamboo

17 צפיות
bottom of page