top of page

הערכות לתערוכה


עסקים רבים נמצאים במהלך השנה ׳מתחת לראדר׳. עלויות השיווק והפרסום הגבוהות מונעות מהם את היכולת להשקיע באופן רציף בפרסום העסק וכתוצאה מכך נוצר קושי לייצר לידים וקשרים עסקיים חדשים. השתתפות בתערוכה בענף בו אתם פועלים יכולה לתת במה נהדרת להצגת העסק שלכם, ליצירת קשרים עסקיים חדשים עם קהל יעד ממוקד ולהוות מנוף צמיחה לעסק. מאידך, כדאי לנצל היטב את ההזדמנויות הטמונות בהשתתפות בתערוכה ולהגיע מוכנים ומצויידים במיטב הכלים השיווקיים. הנה מספר טיפים שיעזרו לכם להגיע מוכנים לתערוכה הבאה שלכם:

לא כל תערוכה מתאימה לכם! אתם רוצים לפגוש בתערוכה קהל שמתעניין בתחום שלכם ולא בתחומים אחרים. בארץ ובעולם קיים מגוון רב של תערוכות וכנסים בכל התחומים האפשריים. כל תערוכה מייחדת את עצמה לענף או לשוק מסוים. בדקו היטב את תוכן התערוכה, מיהם הגופים התומכים בה והאם היא מתאימה בדיוק לסוג העיסוק שלכם.

הרשמה באתר האינטרנט של התערוכה רב התערוכות מקימות אתר אינטרנט ייעודי לצורך התערוכה. ניתן ׳לנצל׳ את אתר התערוכה לצורך פרסום העסק שלכם ובדיקה של המשתתפים האחרים. יתרה מכך, מרבית התקשורת השוטפת עם החברה המארגנת היא דרך אתר התערוכה, חשוב לשים לב למועדים לחומרים שונים שצריך להגיש ושיש להם לו"ז. איחור בהגשת חומרים עלול לעשות כסף, או לחלופין באם תיווצרנה בעיות שיווקיות אחרות. יתכן שתגלו שהמתחרים שלכם נרשמו גם הם ויתכן שתמצאו חברות מעניינות איתן תוכלו לשתף פעולה בעתיד. התחילו ליצור את הקשרים מספר חודשים לפני התערוכה. יזמו פגישות לימי התערוכה ופעלו ליצירת היכרויות חדשות.

הכנת בריף

הכנת הבריף לתערוכה תסייע לכם להתמקד במספר מישורים ולקצר תהליכים מול קבלני משנה. מטרתו של הבריף היא הגדרה בצורה הפשוטה ביותר מה היינו רוצים להשיג כתוצאה מהשתתפות בתערוכה? לקוחות חדשים, גיוס מפיצים/סוכנים/נציגים, כניסה לשוק חדש, שת"פ, איסוף מודיעין, הגדלת חשיפת המותג, מיצוב ועוד. באם אתם לוקחים חברה שבונה ומפקחת עבורכם את הביתן הנתונים מעלה חשובים ביותר - וישליכו על האלמנטים הגרפיים והעיצובים השונים, על המסר ובכלל בביתן.

הכי חשוב לבלוט! בתערוכות מציגות חברות רבות מהתחום שלכם. אל תראו כמו עוד חברה ׳רגילה׳. זה הזמן לחשוב על רעיון מקורי שיגרום לאנשים להגיע לביתן שלכם. אם יש לכם שירות ייחודי, מוצר יוצא דופן או רעיון מדליק למשיכת תשומת לב, תנו לו דגש מיוחד בביתן שלכם, וכן, גימיקים עובדים בהחלט!

׳קירות מדברים׳ – עיצוב הביתן בין אם שטח הביתן שלכם קטן ויש לכם תקציב לביתן סטנדרטי, ובין אם הצלחתם לשריין שטח תצוגה גדול עם ביתן מעוצב במיוחד בשבילכם, זה הזמן לחדד את השפה הגראפית שלכם ולהשקיע במיתוג מקצועי ובמסרים קולעים, כאלה שייצרו עניין גם על קירות הביתן.

הערכות שיווקית – להגיע מוכנים הכינו את החומרים השיווקיים שתרצו לחלק בתערוכה – ברושורים, קטלוג מוצרים, כרטיסי ביקור ומצגת חברה. כל אלה יכולים להיות שימושיים ביותר כאשר אתם רוצים לספר למבקרים בתערוכה על העסק שלכם. הכינו מראש ׳דף לידים׳. זהו דף עם מקום למילוי פרטים של המבקרים ומקום לשדך כרטיסי ביקור. כך תוכלו לזכור מי הגיע לבקר בביתן ובמה התעניין. לא לשכוח להחליט על קוד לבוש, חידוד ושינון מסר אחיד לכל המשתתפים בתערוכה ומדיניות מחירים במידה ורלוונטי

הפיצו את הבשורה השתמשו במאגר המידע שיש ברשותכם אם משנים קודמות ואם ממערכת ה CRM שברשותכם, לא מספיק לחכות למבקרים מזדמנים שיגיעו לתערוכה. הכינו הזמנה מעוצבת ושלחו לכל אנשי הקשר שלכם, עדכנו את חתימת האימייל שלכם כולל באנר של התערוכה, פרסמו את ההזמנה גם בדף הפייסבוק שלכם ואם נשאר לכם עוד קצת תקציב, יחסי ציבור תמיד יועילו לפרסום העסק בהקשר של ההשתתפות בתערוכה.

יום התערוכה הגיע הגיעו רעננים ולבושים בצורה מכובדת - קוד לבוש כבר אמרנו!. את הג׳ינס ונעלי הספורט שמרו ליום אחר. שננו את המסרים שאתם רוצים לספר למבקרים. אם בביתן נמצאים מספר אנשים, חשוב שכולם ידברו באותה שפה ויגידו את אותם המסרים. הכינו מחירונים (אנשים מאד מתעניינים בעלויות) וסכמו ביניכם מה מותר ומה אסור להגיד. אם אין לכם תשובה לשאלה מסויימת אל תתביישו לומר: ׳אחזור אליך עם תשובה מאוחר יותר׳. והכי חשוב – מאור פנים ונועם הליכות, כי בסופו של דבר עסקים עושים בין אנשים.

היום שאחרי

התערוכה כבר הסתיימה, אבל העבודה שלכם עדיין לא. אל תחכו לטלפון שיצלצל – שלחו מיילים לכל המבקרים שהשאירו את פרטיהם בדפי הלידים ודאגו להתקשר למבקרים שהביעו בכם עניין מיוחד. מבקרים רבים נוטים לבקר באתר החברה שלכם לאחר התערוכה כאשר בידיהם ערימת כרטיסי ביקור. אתר לא אטרקטיבי יזכה לזפזופ מהיר. אם אתר החברה שלכם נראה מיושן, השקיעו בעיצוב ובתכנים שבו כחלק מחידוד השפה המיתוגית שלכם.

לסיכום, תערוכה יכולה להיות מנוף צמיחה נפלא לעסק שלכם, אך יש להיערך אליה באופן מקצועי זמן רב מראש. זקוקים לליווי מקצועי לתערוכה הקרובה שלכם? צרו איתנו קשר ונשמח לסייע.


52 צפיות
bottom of page