top of page

Clickbait


מה עומד מאחורי כותרות האינטרנט הסנסציוניות? לא תאמינו מה הפוסט השבועי מצליח לחשוף! הכותרות האלה מציפות לכם את דף הפייסבוק, קופצות לעברכם מאתרי בידור ופסבדו-חדשות. מילת המפתח? באזז. או באינטרנטית חדשה: קליקבייט. מדובר בכותרות מלהיבות, שאומרות הרבה אך בעצם לא כלום, במטרה לגרור את הגולש ללחוץ להמשך קריאה. כותרת קליקבייט מבטיחה תוכן סוער, מפתיע, אפילו שערורייתי – כל מה שיגרום לגולש ללחוץ, או טוב מכך, להעביר הלאה לשאר חבריו ברשתות החברתיות, אפילו מבלי לקרוא.

דוגמאות נבחרות: "לא תאמינו איפה הכי קל להפוך למיליארדרים", "מחפשת עבודה בהריון? תשקרי", "כך תמנעו משיפוץ תמים להפוך לסיוט שתצטערו עליו", "את הטרנד הזה לא צפינו – סלפי עם חיג'אב", ועוד רבות וטובות.

למי זה טוב? למי שמתוגמל על כל לחיצה על לינק לכתבה שלו, ולמי שהכתבה מקשרת אליו כמובן. למי זה פחות טוב? לכתיבה האינטרנטית ולעיתונות ישרה. הבעיה עם קליקבייט היא שהכותרת לא משקפת את התוכן. כשמדובר בכתבות קלילות המיוצרות בצורה תעשייתית, זה אולי מתאים. אבל לא לאתר העסקי שלכם. עצה ידידותית? אם המסר שאתם משדרים הוא רציני, המנעו מכותרות קליקבייט. אבל אם מדובר באתר בידור או כזה המושתת על כניסות מרובות ככל שניתן, כנראה שאלו בדיוק הכותרות בשבילכם.


47 צפיות
bottom of page