top of page

שפת גוף בפגישה


הגיעה השעה לעמוד מול הלקוח הסופי, המשקיע, השותף הפוטנציאלי. אתם מצוידים במיתוג מ-א' ועד ת', תכנים מעולים, יש לכם נאום מהוקצע מוכן לשליפה, ו… מה אתם עושים עם הידיים? ולאן בעצם כדאי להסתכל? כבר שנים שמומחים מתחומים שונים מדברים על מה לעשות (ולא לעשות) מבחינת שפת הגוף כשאתם עומדים בפני פגישה חשובה. ריכזנו עבורכם 4 טיפים בסיסיים ויעילים לשפת גוף. חלק ראשון בסדרה.

תנועה זה די פשוט, בני אדם אוהבים דברים שזזים. בגלל זה שלט חוצות טלוויזיוני יסיח את דעתינו יותר משלט סטטי רגיל. נצלו זאת כדי למשוך את הקהל – אם מדובר בפרזנטציה, אל תנטעו את עצמכם במקום אחד, אלא נצלו את המרחב ובכך תשמרו על תשומת לב המאזינים. רק שימו לב לא להגזים – זה לא המקום לריקוד סוער. תנועתיות יתר משדרת אי נוחות ולחץ.

כפות הידיים הנקודה הרגישה אצל כולם. כלפי מעלה או מטה? לכל מחווה משמעות משלה. כפות ידיים פתוחות כלפי מעלה משדרות פתיחות, נכונות וגמישות. כפות ידיים הפונות מטה משדרות נחישות וסמכות.

זרועות פסלו המפורסם של אברהם לינקולן בוושינגטון מציג את הנשיא האמריקאי ישוב על כיסא וזרועותיו מונחות על מסעדיו. לא רק ממדי הפסל הופכים אותו לכה מרשים – הסוד הוא (בעיקר) בידיים. זרועות המונחות על צדי הכיסא או לצדי הגוף משדרות סמכות ורצינות אך גם נינוחות מסוימת, בעוד שזרועות משולבות משדרות חוסר ביטחון ורתיעה.

מבט זה אולי נשמע בסיסי, אבל רבים נוטים לשכוח עד כמה מבט עיניים חשוב ומשמעותי. כיצורים חברתיים, אנו אוהבים קשר עין – אבל תמיד במידה. הביטו בבן השיח כדי לעודד אותו לדבר ולהיפתח וכדי לשדר קשב. גם אם עליכם לשרבט דבר מה בזמן השיחה, השתדלו להביט מהדף אל הדובר בהפוגות כדי להראות שאתם קשובים. ובחייכם, תשאירו את הטלפון בכיס. הצצה בטלפון, גם אם חטופה, נתפסת בחוסר עניין בדובר.

*חשוב לזכור שכל תרבות היא שונה, ומחוות גוף עלולות להתפרש באופן סותר בתרבות אחת מאשר באחרת. אם אתם עומדים בפני פגישה עם נציגים מתרבות הזרה לכם, התכוננו מראש ובהתאם עם הדרכה בין-תרבותית מקצועית.


183 צפיות
bottom of page